Mimo, iż branża muzyczna nie przestaje się rozwijać, bycie muzykiem jest wciąż postrzegane jako niedochodowy zawód. Czy dotyczy to również osób, które muzyki uczą? O tym w kolejnym, trzecim odcinku webinarium z serii “Surferzy Wiedzy”, Piotr Maczuga rozmawiał z Mateuszem Czechowiczem.
Muzyka była dla niego ważna od dziecka. Już jako nastolatek zakładał własne zespoły. Chociaż studia, na które się zdecydował, czyli automatyka i robotyka, z muzyką nie miały wiele wspólnego, ta wciąż grała pierwsze skrzypce w jego życiu.
Chociaż wielu wierzyło, że kolejnym krokiem w karierze Mateusza będzie zostanie profesjonalnym muzykiem, on postanowił zaskoczyć wszystkich i postawił na nauczenie innych. Od samego początku wykorzystywał narzędzia cyfrowe – zaczął bowiem od prowadzenia lekcji przez wideorozmowy. Plusy tego rozwiązania ujawniły się bardzo szybko. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii mógł dzielić się swoją wiedzą z osobami mieszkającymi naprawdę daleko. Żadna rozciągłość geograficzna nie stanowiła dla niego problemu.
Dziś Mateusz prowadzi własną cyfrową szkołę muzyczną. O swoich sprawdzonych metodach pracy z innymi opowiedział podczas webinaru. Zastanawiasz się w jaki sposób można indywidualnie podejść do ucznia w niestandardowej sytuacji, jaką jest nauczanie przez Internet? Obejrzyj zapis rozmowy i dowiedz się, jak skutecznie nauczać innych.
Wszystkie spotkania w ramach „Surferów Wiedzy” to część programu akceleracyjnego skierowanego
do osób, które chciałyby zbudować własny biznes w oparciu o swoją pasją, jaką jest dzielenie się
wiedzą i edukacja innych. Akcelerator ma za zadanie pomóc im w stworzeniu własnego produktu,
dostarczając wiedzę doświadczonych mentorów, narzędzia czy zaplecze produkcyjne. Prowadzimy
projekty od narodzin pomysłu do gotowego produktu, mogącego wejść na rynek i oczywiście na
siebie zarabiać. Bohaterami naszej serii webinarów są twórcy wybranych projektów, biorących udział
w pierwszej edycji Akceleratora.
W wersji audio:
Podobał Ci się #3 odcinek „Surferów Wiedzy”? Zobacz kolejne!