Kręte drogi content marketingu, czyli jak obrać właściwą ścieżkę.
4 kwietnia 2017
Pomysł – prawdziwy ojciec firmowego wideo
10 kwietnia 2017

Pigułka Wiedzy – suplement na firmowe problemy

Pigułka wiedzy to mała dawka know-how, która może rozwiązać duże problemy w firmie. Jest to narzędzie, które możesz wykorzystywać na wiele sposobów, zarówno wewnątrz, jaki i na zewnątrz swojej organizacji.

Pigułka na wewnętrzne bolączki

Pigułki Wiedzy to doskonałe narzędzie do zarządzania wiedzą w organizacji. Zdecydowanie łatwiej przyswaja się wiadomości podane w kilkuminutowym filmiku, niż długie dokumenty tekstu. Łatwiej też odbiorcy przychodzi zrozumienie pewnych procedur czy działań jeśli od razu zobaczy, jak coś powinien wykonać.

I tak, możesz ten środek wykorzystać np. do wdrożenia nowego pracownika. Mogą one zawierać:

  • Pokaz działania taśmy produkcyjnej
  • Pokaz obsługi programu komputerowego
  • Wyjaśnienie procedur obowiązujących w firmie
  • Objaśnienie projektów, nad którymi pracuje zespół
  • I wiele innych materiałów, które uznasz za konieczne do wdrożenia nowego pracownika.

Co dzięki temu uleczysz? Przede wszystkim brak czasu – Twojego i innych, który zwykle poświęcany jest nowemu pracownikowi na wdrożenie. Automatycznie rozwijasz w firmie system zarządzania wiedzą, co z kolei przekłada się na Twoja opinię, jako pracodawcy. Pigułki wiedzy możesz wykorzystać w każdym dziale do podnoszenia kwalifikacji pracowników lub pomiędzy działami, żeby usprawnić współpracę. Pigułki może nagrać dział techniczny, który zapozna pracowników z obsługą firmowych urządzeń. Możliwości są nieograniczone.

Pigułki na bolączki zewnętrzne

Również w komunikacji zewnętrznej z partnerami, klientami czy podwykonawcami Pigułki Wiedzy mogą usprawnić komunikację.

Każdy, kto kiedykolwiek miał okazję ustalać współpracę pomiędzy firmami zna doskonale procedurę spotkań, maili, akceptacji, korekt itd. Czasami przygotowanie do podjęcia współpracy trwa tygodniami. Dzięki Pigułkom Wiedzy już w początkowej fazie tego procesu możemy zwiększyć jego efektywność i skrócić czas trwania.

Pigułki Wiedzy w komunikacji zewnętrznej, możesz wykorzystywać, między innymi do:

  • Tworzenia instrukcji obsługi produktów
  • Prezentowania produktów i usług
  • Prezentowania obsługi sieci Extranetowej partnerom, czy strony internetowej
  • Briefowania podwykonawców

Tu znów ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.

A na koniec najlepsze. W przeciwieństwie do medykamentów aptecznych – Pigułki Wiedzy nie kosztują wiele i są wielokrotnego użytku 🙂