Technologia zaczyna stanowić nie tylko ważny element, ale wręcz trzon komunikacji i relacji międzyludzkich. Zmienia się więc nie tylko sposób uczestniczenia, ale także interakcji z całym wydarzeniem. Event XXI wieku wymaga nowoczesnej i różnorodnej powierzchni umożliwiającej realizację ambitnych i kreatywnych projektów.
W dobie nowych platform marketingowych i mediów społecznościowych branża MICE zaczyna zastępować słowo „event” (wydarzenie) słowem „experience” (doświadczenie), a organizatorzy eventów kładą nacisk na zaangażowanie uczestników już od momentu przekroczenia drzwi wydarzenia. Przez dostarczanie konsumentom interesujących doświadczeń, w których mogą oni aktywnie uczestniczyć i nawiązywać interakcje w przestrzeni eventowej, wzrasta prawdopodobieństwo emocjonalnego związku klienta z promowaną marką.
Trendy się zmieniają. Od nudnych gadżetów bardziej doceniana jest rola mobilnych aplikacji, które umożliwiają dzielenie się aktywnościami podczas wydarzeń. Lojalność budowana jest poprzez udostępnianie wejściówek na preferencyjnych zasadach, np. dla uczestników zagranicznych, czy dla tych, którzy zdecydują się na zakup wejściówki w początkowej fazie sprzedaży (tzw. early birds). Przeszłością są też playlisty. Dziś muzykę tworzy się z uczestnikami podczas imprezy. By kreować eventy na miarę XXI wieku, niezbędne jest śledzenie i znajomość najnowszych trendów technologicznych.
Dzięki technologiom mobilnym, organizatorzy mogą lepiej dopasować ofertę. Śledzenie aktywności użytkowników ułatwia przygotowanie spersonalizowanych treści. Korzystając z dostępnych mobilnych aplikacji eventowych, dajemy uczestnikom możliwość wejścia między sobą w interakcje, generując jeszcze większy mobilny ruch. Umiejętne połączenie tego z social mediami oraz promocja w sieci przez influencerów może czynić cuda.
"Kupujemy oczami” więc nie do przecenienia jest rola multimediów, które generują ruch przed, po i w trakcie eventu. Digital Knowledge Village oferuje prowadzenie studia telewizyjnego i nadaje telewizję eventową, prezentującą materiały emitowane podczas wydarzenia. Tworzymy tym samym bibliotekę multimediów, którą można rozprzestrzeniać i wykorzystywać w sieci. Uczestnicy mają stały dostęp do wiedzy poprzez dzielenie się wideo contentem. Stale dostępna biblioteka treści funkcjonuje samoistnie dzięki udostępnianiu i polecaniu online.
W Digital Knowledge Village umożliwiamy livestream (transmisję na żywo) nawet do 100.000 osób. Skutkuje to przedłużeniem życia eventu, czy realizacji wideo także na zewnątrz. Umożliwia wirtualne spotkania dla osób, które nie mogą uczestniczyć w nich w czasie rzeczywistym. Jednym z takich skomplikowanych wydarzeń w Digital Knowledge Village był Hackathon streamowany do 6 państw na świecie. Efekt był rewelacyjny i już planujemy kolejne tego typu wydarzenia.
Obecnie może to ciekawostka, ale dostępność botów i ich sukcesy sprawiają, że sprawdzają się one w coraz bardziej skomplikowanych obszarach relacji z człowiekiem. Goście witani przez umiejętnie zaprogramowaną wirtualną postać? Taki zabieg w Digital Knowledge Village zastosował organizator, który dla swojego klienta zorganizował spotkanie pracowników. Za kulisami jako avatar siedziała osoba z firmy, która znając wszystkich po imieniu, mogła zadawać im osobiste pytania.
Dziś operujemy mobilnie. Event musi być więc łatwo dostępny na urządzeniach mobilnych. Decyzja o wzięciu udziału w wydarzeniu zapada często przy przeglądaniu social mediów. Odbiorcy muszą mieć możliwość rejestracji i poznania szczegółów od razu. Projektanci stron powinni wyznawać zasadę "mobile first", ułatwiając zakup lub rejestrację, bo obecnie like'uje i share'uje się wszystko już od przekroczenia progu wydarzenia.
Technologie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości są wręcz stworzone dla branży eventowej. W Digital Knowledge Village goście doświadczają niecodziennych wrażeń VR. Skok z wieżowca bądź podróż do wnętrza ziemi?